24 Mart 2007 Cumartesi

Seks, ilişkinizde hiç bitmesin!

Çıldıracağım, niye ben böyleyim? Aslında hayal kurabiliyorum, canım istiyor, keşke olsa diyorum, ama yatağa girince kaskatı kesiliyorum. Açıklayamadığım bir yabancılaşma oluyor kendimle! Bunu anlatamıyorum eşime, bana kızıyor, hatta sevmiyor beni onunla sevişmediğim için. Tam benim ondan bu konuda sevgi ve anlayış beklediğim bir zamanda kendimi bu garip ve korkutucu burukluk içinde yapayalnız bırakılmış hissediyorum. Ben de kızıyorum o zaman ona, beni anlamadığı için, bencil davrandığı için. O zaman eşim de "İşte sen zaten beni adam yerine koymuyorsun... Boş ver!" diyor ve hadi bakalım, gergin bir 3 hafta daha... Hep aynı şey, evlilik böyle geçip gidiyor. Bu muydu hepsi? Nedir bu? Ne oluyor?

Sorunların çoğu psikolojik

Hiçbir ciddi organik rahatsızlığınız (şeker, yüksek tansiyon ve tiroid gibi) olmadığını farz ederek yazıyorum. Kadınların - bilhassa Türkiye'de - çok sık yaşadığı ve ciddi boyutlarla büyük huzursuzluk, geçimsizlik, stres yaratan ve hatta depresyonlara sebep olan bir durum bu. Keyif alarak, güçlü bir şekilde arzu duyarak, hatta erkeklerin en büyük haz duyduğu, insiyatifi de ele alarak doya doya sevişebilmek birçok kadın için sadece bir hayal.

Birçok kereler iyi niyetle başlatılıp sonunda yine bir şekilde başarılamamış sevişme çabaları eşlerin her ikisini de umutsuzluğa düşürüyor ve tekrar deneme isteklerini azaltıyor. Sonunda eşler mecburen bu konu yokmuş gibi davranıyor. Ama konu, yani o birbirini tatmin edememe, tam anlamı ile cinselliği yaşayamamanın verdiği eksiklik sürekli yaşanıyor. Bunun devamında beliren "Acaba başka birine gider mi?" korkuları ve şüpheleri de buna eklenince evlilikte huzur gitgide zorlaşıyor ve yok oluyor.

Peki ne yapmalı?

Eşinizle diğer bilimum konularda ne kadar uyum ve doyum var bunlara bakmak gerekir. Bunlarda çözümlenmemiş kırgınlık veya öfke varsa, cinselliği yaşamak zorlaşır.

Aileden öğrenilmiş yasaklar, değer yargıları, suçluluk, korku gibi konular cinselliği en çok etkileyen faktörlerdir. Mutlaka birlikte bakılması gerekir.

Kişinin geçmişteki cinsel yaşamı, deneyimleri, cinsel konularda bilgisi ve inançları evlilikteki cinsel yaşamını direkt etkileyecektir. Yine bu duruma birlikte bakılması gerekir.

Hiç yorum yok:

Template Design | Elque 2007